Siirry sisältöön

SUOMI 475 15 HP (N:1)

SUOMI 475 15 HP (N:1)
Alkaen 84,00 € / vrk
Valitse päivämäärä nähdäksesi tarkan hinnoittelun.

Vuorokausihinta 80-120 eur
Viikkohinta 590 eur

Päivävuokraus ei sisällä polttoainetta, tuntivuokraus sisältää polttoaineen.

 

 

Kuvaus

Vuoden 2016 malli, aito ”Katamaraani”, Suomi 475 Cat on täysin uudenlainen vene: kaksirunkoinen soutu- ja moottorivene, joka ei turhia kallistele tiukoissakaan tilanteissa. Ainutlaatuisen rakenteensa ansiosta Suomi 475 Cat nostaa pienveneiden turvallisuuden aivan uudelle tasolle. Veneessä on helppo ja turvallinen liikkua, siinä on reilusti säilytystilaa ja sillä on ilo matkustaa säässä kuin säässä.

Turvallinen vene soveltuu mainiosti kaikkeen vesillä liikkumiseen – sen ainutlaatuiset ominaisuudet korostuvat vaativissa tilanteissa, kuten verkkokalastuksessa, heittouistelussa ja vaikkapa vesilintujen metsästyksessä.

 

Tekniset tiedot

Pituus n. 484 cm
Leveys n. 175 cm
Paino n. 210 kg
Kantavuus 5 henkilöä ( 400 kg)

 

Katamaraanilla rantautuminen
Sisävesillä ja rannikoilla katamaraanilla rantautuminen on helppoa ja turvallista. Katamaraani rantautuu tukevasti keula edellä ”kahdella jalalla” rantaan, jolloin vene ei keiku veneestä poistuttaessa tai siihen noustessa. Pienten katamaraanien leveä ja matalahko keula edesauttaa veneeseen kulkua. Tämä on erittäin suuri etu yksirunkoiseen pienveneeseen nähden rannoilla joilla on kiitettävän runsaasti venevalkamia ja rantautumispaikkoja laavuineen, uimarantoineen jne. Katamaraanissa on vakiona köliraudat jotka suojaavat lasikuituista runkoa rantautuessa.

Katamaraanit ohjautuvat hyvin myötäaallokossa
Katamaraani pärjää kosolti paremmin myötäaalloissa, joissa perinteisen veneen keula lähinnä puskisi keula-aaltoon ja sitten kääntyisi joko sivulle tai alas. Katamaraanien keuloissa on suurempi noste, mikä aikaansaa mukavamman kyydin myötäaallokossa.

Nykyaikaisissa Katamaraaneissa on samaa näköä perinteisen veneen kanssa
On veneilijöiden keskuudessa yleisesti tunnustettu fakta, että australialaiset ja uusi-seelantilaiset tuntevat paattinsa, eivätkä katamaraanit heidän mielestään ole rumia. Totta puhuen Australiassa ja Uudessa-Seelannissa on Katamaraaneja nelinkeltainen määrä Yhdysvaltoihin nähden. Moderneissa yhdysvaltalaisissa katamaraaneissa on hyvin perinteikäs nouseva ja kaareva keula kuten muissakin carolinalaisissa urheilukalastusveneissä. Jotkut nykyaikaiset yksikölisten valmistajat ovat alkaneet kopioimaan katamaraanien neliskanttista keulan muotoa saadakseen lisää tilaa käyttöön. Kukas nyt on nykyaikainen?

Katamaraanit ovat helppoja ajettavia ja paljon kätevämmin liikuteltavissa kuin perinteiset veneet.
Opittuasi edes trimmauksen alkeet olet jo lähes ammattilainen. Veneilijät kertovat tarinoita siitä, kuinka helppoa oli opetella ajamaan katamaraania ja kuinka vanhaan ei ole paluuta.

Nykyaikaiset katamaraanit voivat kallistua myös sisäänpäin käännöksissä
Modernit katamaraanit on suunniteltu kallistumaan sisäkurviin varsinkin kovemmissa nopeuksissa. Pienillä nopeuksilla katamaraanit yleensä kallistuvat aavistuksen ulkokurviin, mutta silti niin vähän että sitä harvoin edes huomaa. Suurilla nopeuksilla Katamaraanit kuitenkin kallistuvat perinteisten veneiden tapaan sisäkurviin päin. Tämä väite koskee lähinnä suurehkoja Katamaraaneja joissa moottoritehot ovat alkaen noin 100 – 200 hv.